Caixer ciutadà

La Llei 39/2015, de Procediment Administratiu Comú recull en el seu article 12 que “Les Administracions Públiques hauran de garantir que els interessats poden relacionar-se amb l’Administració a través de mitjans electrònics, per al que posaran a la seua disposició els canals d’accés que siguen necessaris així com els sistemes i aplicacions que en cada cas es determinen”.

Per aquest motiu, i amb la finalitat de facilitar la interacció de la ciutadania amb l’administració pública, s’han implantat sistemes informàtics que permeten realitzar certs tràmits administratius automatitzats, en diferents zones de la ciutat. Estos dispositius compleixen amb els estàndards d’accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda que utilitzen cadires adaptades.

Els horaris d’atenció al públic en les AAPP són limitats, afectant la qualitat del servei que es presta a la ciutadania. Mitjançant els caixers ciutadans s’ofereix una solució que facilita i automatitza la gestió dels tràmits més demandats per la ciutadania, sempre que no requerisquen de la interacció dels empleats públics (volants d’empadronament, certificats, …).

Disposar d’un sistema, tipus “caixer automàtic”, que proporcione a la ciutadania els recursos tecnològics necessaris per a realitzar certs tràmits administratius, ampliant els horaris on tramitar-los, repercuteix positivament en la qualitat dels serveis públics oferits. A més a més, en implantar-se en llocs estratègics del municipi, prenent com a criteri les diferents zones residencials, s’afavoreix la proximitat i accessibilitat de la ciutadania cap a l’Administració Local..

Actualment es permiteix realitzar els sigüents tràmits:

  • Certificats d’empadronament: individual, col·lectiu i històric.
  • Renovació del DARDE.
  • Enquestes de participació.
  • Reserva de cita prèvia.

Dins de les funcionalitats dels caixers, es troba la possibilitat de:

  • Escanejar documents A4
  • Integrar un TPV per al pagament de taxes i/o tributs
  • Lector de codi de barres per a identificar documents oficials
  • Impressora per a l’emissió de justificants
  • Lector de targetes criptogràfiques compatible amb el DNI electrònic
  • Escàner de documents d’identificació amb comprovació de l’autenticitat de DNl, NIE i Passaport